Friday 22 June 2018

TASTE OF THE WORLD (TOTW) 2018 – FINALE

Hari yang dinanti-nantikan telah kunjung tiba buat semua para ahli Perwakilan Malaysia-Frankfurt.

Dengan kata sepakat semua para ahli Perwakilan telah berkumpul di ‘booth’ jualan pada pukul 11.00 pagi. ‘Final touch’  persiapan telah dipergiatkan lagi dengan persiapan rapi bagi mempamerkan segala hidangan untuk dijual.



Acara kemuncak telah bermula tepat pukul 12.00 tengahari.

Pelbagai bangsa telah berkunjung di ‘booth’ Malaysia. Para Ibubapa, Guru-guru dan juga para pelajar sekolah telah memberi sokongan yang padat dan menggalakkan. 








Pengunjung tertarik dengan hidangan yang telah dipamerkan dan secara tidak langsung telah membeli pelbagai juadah yang telah dijual oleh para ahli Perwakilan. 










Kunjungan tak putus-putus sehingga para ahli Perwakilan telah menerima kejutan dengan kunjungan terhormat di ‘booth’ Malaysia iaitu Konsul Jeneral Malaysia-Frankfurt iaitu Yang Berusaha Encik Mukudan Madavan.  Sekalung terima kasih buat Encik Mukudan Madavan kerana sudi datang bagi memeriahkan lagi acara dan juga telah memberi sokongan moral dan fizikal buat semua para ahli Perwakilan.





‘Booth’ Malaysia juga telah menerima kunjungan terhormat daripada Pengarah Sekolah iaitu Puan Denise Sinclair. Para ahli Perwakilan tidak ketinggalan beramah mesra dengan beliau dan suami. Untuk makluman, Puan Denise Sinclair pernah berkhidmat di sekolah antarabangsa di Malaysia.





Tidak ketinggalan juga ‘booth’ Malaysia telah menerima kunjungan terhormat daripada Koordinator Pelajar Sekolah Rendah dan Pra-Sekolah iaitu Puan Cristina Jarque.

Berakhirnya sudah program jualan amal Pewakilan Malaysia-
Frankfurt  yang berlangsung di International School Frankfurt Rhein-Main pada pukul 3.30 petang.  Para ahli Perwakilan telah bertungkus lumus di ‘booth’ dengan membersihkan kotoran, dan menanggal dekorasi pameran. 
Akhirnya selesai sesi pembersihan pada pukul 4.30 petang.

Jutaan terima kasih buat semua ahli Perwakilan di atas keringat membanting tulang dan kerjasama menjayakan program tersebut.




Dilampirkan foto-foto memori,























Tschuss!!! Vielen Dank!!!

Nota Kaki
Ketidakhadiran
Puan Ling Hassim disebabkan beliau telah kembali ke Malaysia di atas urusan keluarga.